Share:


Multicriteria model for evaluating quality management of professional training

Abstract

What are the possibilities of complex quantitative evaluation of complex social phenomena and professional training in particular? Can these methods be used for multicriteria evaluation of this phenomenon? Are they well-suited for  investigation  and  monitoring  of  professional  training  quality  management?  The  present  paper  aims  at  answering these  questions,  presenting  and  discussing  the  developed  model  of  multicriteria  evaluation  of  professional  training quality  management  and  considering  other  problems  associated  with  multicriteria  evaluation  of  quality  management of professional training. Moreover, presenting the results of pilot quantitative expert evaluation of professional training quality management, the problem of consistency of expert estimates was discussed, the consistency of experts’ estimates of weights and values of the criteria describing quality management of professional training institutions was determined and multicriteria evaluation of the quality of the above schools was made allowing their arrangement in the priority order according to the quality of performance.


Daugiakriterinis profesinio mokymo kokybės valdymo vertinimo modelis


Santrauka


Kokios  gi  yra  sudėtingų  socialinių  reiškinių,  kuriems  priklauso  ir  profesinio  mokymo  kokybės  valdymas, kompleksinio kiekybinio vertinimo galimybės? Ar šio reiškinio kiekybiniam vertinimui tinka daugiakriteriniai metodai? Ar šie metodai tinka profesinio mokymo kokybės valdymo tyrimui ir stebėsenai? Šiame straipsnyje siekiama atsakyti į minėtuosius klausimus, pristatyti ir aptarti sukurtą profesinio mokymo kokybės valdymo daugiakriterinio vertinimo modelį bei kitus su profesinio mokymo kokybės valdymo daugiakriteriniu vertinimu susijusius klausimus. Be to, pristatant atliktos profesinio mokymo kokybės valdymo kiekybinio bandomojo ekspertinio vertinimo rezultatus, aptariama ekspertų įverčių suderinamumo problema, atliekamas profesinio mokymo įstaigų kokybės valdymo kriterijų reikšmingumo ir reikšmių ekspertinio vertinimo suderinamumo nustatymas, atliekamas šių mokyklų kokybės valdymo daugiakriterinis vertinimas, kurio pagrindu sudaroma prioritetinė jų eilė pagal darbo kokybę.


Reikšminiai žodžiai: profesinis mokymas, kokybės valdymas, daugiakriteriniai metodai.

Keyword : professional training, quality control, multicriteria methods

How to Cite
Andriušaitienė, D., Ginevičienė, V., & Šileika, A. (2008). Multicriteria model for evaluating quality management of professional training. Business: Theory and Practice, 9(2), 88-96. Retrieved from https://journals.vgtu.lt/index.php/BTP/article/view/9146
Published in Issue
Jun 16, 2008
Abstract Views
11
PDF Downloads
2